nowa octavia tour świeci kontrolka silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wlazlo
    Classic
    • 2012
    • 1

    nowa octavia tour świeci kontrolka silnika

  • PIwanicki
    Classic
    • 2011
    • 32

    #2
    nowa octavia tour świeci kontrolka silnika

    Witam serdecznie wszystkich !
    Koledzy mam pytanko czy może jakiemuś użytkownikowi nowej tour zdarzyło się coś takiego że podczas jazdy z większą prędkością tzn. ok 160 - 170 km/h zapala mi się pomarańczowa kontrolka silnika. Autko mam od Stycznia zrobiłem 12500 km pierwszy raz zapaliła się jak miałem jakieś 8 tyś zrobione. Podczas jazdy autostradą. Nadmieniam że nie żyłuje autka Byłem oczywiście w serwisie w Rzeszowie bo tam zakupiłem ale oprócz wykasowania błędu w zasadzie nic mi nie powiedzieli. Zapalała się jeszcze 2 razy ale sama gasła po ponownym odpaleniu, tym razem zaświeciła się w Piątek i niestety ni chce gasnąć. Pojadę jutro do serwisu ale proszę jak ktoś ma podobny przypadek to proszę o podpowiedz. Dziękuję

    Komentarz

    • Borsuk2
      L&K
      • 2010
      • 1203

      #3
      PIwanicki, a cóż Ty masz za silnik w swym profilu, w Tourze ??

      widzę, że profil poprawiony. k
      Fajna stronka

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Ma LPG, jak tak to temat walkowany na forum w nowych Tourach z darmowym gazem, ktory jest partacko instalowany
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Polon
          Rider
          • 2010
          • 315

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Ma LPG, jak tak to temat walkowany na forum w nowych Tourach z darmowym gazem, ktory jest partacko instalowany
          Jak można sprawdzić, czy LPG jest partacko zainstalowany? Dobrze by było o tym wiedzieć, zanim wypalą się zawory lub uszkodzi sonda lambda.
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • robert2039
            Classic
            • 2011
            • 10

            #6
            Podjedź do serwisu w którym najdłużej montują gaz oczywiście mowa tu o ASO. Na śląsku są to Katowice, zgłoś problem ( masz to w ramach gwarancji nie ważne w jakim ASO montowali ci gaz ) i jak wiedzą to na amen w pacierzu zrobią że kontrolka się już nie zapali. Mam taż nowego TOURA z października zeszłego roku, przez pierwsze 1200 km było ok potem problemy z kontrolką. Podjechałem do Katowic do Śliwki nawet autem nie chcieli jechać ( miałem jeszcze inne problemy z gazem ) podpięli pod kompa wgrali nową mapę ( mają jakąś swoją ) ustawili ciśnienie i problem zniknął . W tej chwili mam 7000 km i nic się nie dzieje. Mój kolega w lutym kupił TOURA 2 i miał dokładnie to samo. Poleciłem mu ASO Katowice i problem zniknął na zawsze. Do dziś mi przez telefon dziękuje że go namówiłem tam na wizytę bo przy okazji zrobił pierwszy przegląd po 1000 co prawda zapłacił 100 zł ( bo do dilera gdzie mu montowali miał 120 km w jedną stronę tam miał by za darmo ) ale warto było.

            Komentarz

            • pirat1
              Classic
              • 2011
              • 5

              #7
              Zamieszczone przez robert2039
              Podjedź do serwisu w którym najdłużej montują gaz oczywiście mowa tu o ASO. Na śląsku są to Katowice, zgłoś problem ( masz to w ramach gwarancji nie ważne w jakim ASO montowali ci gaz ) i jak wiedzą to na amen w pacierzu zrobią że kontrolka się już nie zapali. Mam taż nowego TOURA z października zeszłego roku, przez pierwsze 1200 km było ok potem problemy z kontrolką. Podjechałem do Katowic do Śliwki nawet autem nie chcieli jechać ( miałem jeszcze inne problemy z gazem ) podpięli pod kompa wgrali nową mapę ( mają jakąś swoją ) ustawili ciśnienie i problem zniknął . W tej chwili mam 7000 km i nic się nie dzieje. Mój kolega w lutym kupił TOURA 2 i miał dokładnie to samo. Poleciłem mu ASO Katowice i problem zniknął na zawsze. Do dziś mi przez telefon dziękuje że go namówiłem tam na wizytę bo przy okazji zrobił pierwszy przegląd po 1000 co prawda zapłacił 100 zł ( bo do dilera gdzie mu montowali miał 120 km w jedną stronę tam miał by za darmo ) ale warto było.
              Czy to jest ASO z ul. Kosciuszki 94 w Katowicach ?

              Komentarz

              • robert2039
                Classic
                • 2011
                • 10

                #8
                Tak a z ciekawostek pracy serwisu czynne mają do 21-szej lub 22-giej. Praktycznie z dnia na dzień można się umówić. Ja miałem montowane w Opolu a za darmo poprawili w Katowicach.

                Komentarz

                • PIwanicki
                  Classic
                  • 2011
                  • 32

                  #9
                  Witam!
                  Dziękuje za aktywność i odpowiedzi tylko jest jeden problem, nie mam instalacji gazowej. Byłem dzisiaj w serwisie najpierw wykasowali mi błąd a po tym jak chciałem żeby ktoś mi wyjaśnił co jest nie tak wzięli go jeszcze raz na warsztat, facet z serwisu wyjaśnił mi że trzeba autko przeprogramować bo jest coś ni tak z oprogramowaniem. Czekałem dwie godziny i okazało się że nie da się jednak przeprogramować bo coś tam... więc jak się znowu zapali kontrolka to mam się umówić znowu na serwis. Tylko to był już 4 raz. Jak ktoś ma wiedzę na ten temat to proszę o info. Pozdrawiam

                  [ Dodano: Pon 16 Maj, 11 21:58 ]
                  Jeszcze jedna rzecz, nie wiem czy to istotne ale kilka razy zdarzyło się ze na zimnym silniku- szczególnie rano kopcił przez chwile, do uzyskania temperatury.

                  Komentarz

                  • Polon
                    Rider
                    • 2010
                    • 315

                    #10
                    Za mało danych, żeby można było postawić diagnozę. Z opisu działań serwisu można jednak wysnuć wniosek o niskiej wiedzy serwisantów, których widocznie przerasta technologia stosowana w tym samochodzie. Ja próbowałbym rozwiązać problem udając się do innego ASO.
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • Walt
                      L&K
                      • 2011
                      • 1065
                      • Seat

                      #11
                      Zamieszczone przez PIwanicki
                      ...kilka razy zdarzyło się ze na zimnym silniku- szczególnie rano kopcił przez chwile, do uzyskania temperatury.
                      Wygląda jakby pierścienie, ale przebieg trochę za mały. Chyba że dałeś mu za ostro w palnik "na dotarciu". Zazwyczaj jak kopci na czarno to pali olej (pierścienie), jak na biało to płyn chłodniczy (uszczelka pod głowicą). Tak się przynajmniej diagnozowało kiedyś usterki. A teraz to tam komputery sterują mieszanką, jakieś mapy, cuda na kiju. Ech.
                      SPOT Poznań ->

                      Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                      Komentarz

                      • Polon
                        Rider
                        • 2010
                        • 315

                        #12
                        Gdyby serwis był kompetentny, to zmierzyłby ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach i wszystkie usterki typu pierścienie czy uszczelka pod głowicą ujawniłyby się od razu. Opieranie się tylko i wyłącznie na diagnostyce komputerowej nie daje pełnego obrazu stanu silnika. Trzeba jeszcze mieć dużą wiedzę, aby umieć te dane zinterpretować. Ponadto komputer nie jest w stanie wskazać wszystkich możliwych uszkodzeń, do tego potrzebne jest doświadczenie mechanika.
                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14883
                          • Octavia IV (NX3)

                          #13
                          Jak masz lpg, to jest sporo tematów na forum - tak się zdarza. Jak nie masz lpg, to niech zamiast tylko kasować błędy odczytają Ci je , jakie były?

                          Zamieszczone przez PIwanicki
                          wykasowali mi błąd a po tym jak chciałem żeby ktoś mi wyjaśnił co jest nie tak wzięli go jeszcze raz na warsztat, facet z serwisu wyjaśnił mi że trzeba autko przeprogramować bo jest coś ni tak z oprogramowaniem. Czekałem dwie godziny i okazało się że nie da się jednak przeprogramować bo coś tam... więc jak się znowu zapali kontrolka to mam się umówić znowu na serwis.
                          typowe - trzeba ich op....lić, że jak jeszcze masz jeździć, to niech Ci zatankują autko.
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          • jacekzat1
                            Drive
                            • 2011
                            • 87
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            I nie daj się robić w jajo. Za każdym przyjazdem otwieraj zlecenie najlepiej z myciem samochodu :P . Zostawiaj ślady swojej bytności w ASO. Nie będzie im się chciało. Ale w przeciwnym razie będą Cię mieli w d...

                            Komentarz

                            • PIwanicki
                              Classic
                              • 2011
                              • 32

                              #15
                              Witam!
                              Dzwoniłem dzisiaj do serwisu w Krośnie umówiłem się na przyszły tydzień. Zobaczymy co mi powiedzą, jest to trochę mniejszy dealer więc mam nadzieję że bardziej im zależy na kliencie. Jak coś zdiagnozują to dam info.

                              Komentarz

                              Pracuję...